HÉT BUSINESS VALUATION EVENT VAN HET JAAR!
Datum :
16 maart 2018Sprekers en inhoud workshops op het business valuation event van het jaar op 18 april 2018
Pablo Fernandez
‘The market Risk Premium and risk free rate after the recession’
The equity premium (also called market risk premium, equity risk premium, market premium and risk premium), is one of the most important and discussed, but elusive parameters in finance. Some confusion arises from not distinguishing among the four concepts that the phrase equity premium designates: the Historical, the Expected, the Implied and the Required equity premium.
Biografie: http://www.iese.edu/en/faculty-research/professors/faculty-directory/pablo-fernandez/
Wim Holterman
‘Definitie normaal werkkapitaal bij een transactie’
Werkkapitaal vormt vaak een belangrijk discussiepunt bij transacties, onder meer als gevolg van discussies over definities, het verstrijken van tijd tussen waarderingsmoment en closing, seizoenbewegingen en de keuze van het closing mechanisme (locked box versus closing accounts). In deze workshop wordt aan de hand van een case study op de belangrijkste valkuilen en best practice ingegaan.
Biografie: https://www.rug.nl/staff/w.g.m.holterman/ |
Tom Berkhout
‘De waardering van OG bij een bedrijfswaardering’
Vastgoed in bedrijfswaarderingen: waar ontmoeten en bijten taxateurs en valuators elkaar?
Tom Berkhout behandelt de lingo en rekenmethodieken van vastgoedtaxateurs. Van welke taxatiestandaarden en -begrippen gaat de vastgoedtaxateur uit? Hoe werkt een dcf bij vastgoed? Toetspunten voor de business valuator: waaraan moet een goed vastgoedtaxatierapport voldoen? Goed opdrachtgever en -nemerschap in de ogen van de accountant. Bewezen valkuilen en misverstanden in de praktijk, onder meer: commerciële, fiscale en vennootschappelijke bedrijfswaarde; scheiden operatie en stenen; profit testing bij vervangingswaardecalculaties.
Zie voor biografie en literatuur: www.nyenrode.nl/en/faculty-and-research/people/p/tom-berkhout.
Jos Burgers
‘Een fan per dag!’
Drs. Jos Burgers (1951) was tien jaar werkzaam in verkoop- en marketingfuncties bij een technische groothandel. Na een studie Bedrijfseconomie aan de universiteit in Tilburg was hij ruim tien jaar als docent Marketing & Marktonderzoek verbonden aan Fontys Hogescholen te Eindhoven. Daarna adviseerde hij gedurende een tiental jaren bedrijven en instellingen op het terrein van strategie, marketing en klantgerichtheid.
Jos Burgers is auteur van bestsellers als Industriële marketing, Relatiebeheer als Groeistrategie, Professionals & Relatiemanagement, Zeven marketingwetten voor professionals, No Budget Marketing en Klanten zijn eigenlijk nét mensen! Zijn laatste boek, uitgebracht in 2017, is getiteld Eén fan per dag! en gaat over het overtreffen van de klantverwachting.
Gerelateerde artikelen
De MKB-herfinancieringsmarkt is een dynamisch gebied waarin bedrijven op zoek…
“Coronaschulden”, een goed artikel van mijn collega RV’er Pieter Christiaan…